Thursday

tekanan rendah..

Niphotetix virenses..
Nilarparrata lugens...
leptocorisa aratorius..


Bukan nama kuih muih juga bukan sparepart motosikal kuasa tinggi..memang pelik..tak semua orang tahu..peguam kelas 1 pon gua ingat tak tahu ape ke bendenye nih..ni la sebilangan kecil nama sainstifik bagi serangga perosak tanaman yang gua kena tahu...kena hafal jgak wlaupon xtahu..erkk..
ni bru skit..ada lagi separuh juta yang kene gua hafal..
pagi ni gua nekad..xmcam selalu..selalu gua pergi ofis naik mercedes rim 21 duduk blakang sambil hsap cerut..erkk dalam mimpi la...
gua mentelaah pagi ni..bkan senang nk jadi budak baik macam gua nih..cuaca agak baik, suam-suam kuku bak kate orang2..Skali skala dgr burung beromen....roomte gua 2 orang da kua..nk pergi uia katenye..gua bukak bku..huh cantik rupenye tlisan gua nih..bentak gua dalam hati kecil..cis nyesal tak pergi kursus menulis bagi cantik..gua pon xbape nk paham ape bende gua tulis..demit!...
lama jgak gua mentelaah...nk exam la katekan..lau tak exam pon gua mentelaah juga..sipi-sipi jela..berat sikit ke komik pendekar laut..keh2..
tension jgak la gua dok bace bende ni..wa ingat kalau kena teh ais sama roti 60 sen ni into gak pagi-pagi ginih..gua trun bawah hdupkan tenggiling putih gua pecut ke kedai depan taman dengan riang....

huh memang 'in' kene teh ais sama roti 60sen sambil buat bulat asap surya...

gua sambung mentelaah lagi....

No comments:

Post a Comment