Friday

suatu ketika...


suatu petang empat tahun lepas....

"aok ambik stp jela..abih sok mintok sultan Idris(UPSI)..kua nanti jadi cikgu"

ayah gua membuka bicara..

"taw la Atah (nickname ganas gua di rumah)..dulu xnak buat btol2"..

ibu gua menyampuk....

"erm tengok la nanti goner kala koi rajin"

gua steady hirup teh mak gua buat..gua buat-buat pekak...herrkk..mase tu mne ade selera dah mau belajar...dulu sebelum spm gua ada angan-angan nk masuk UiTm..tapi spm gua kurang cantik..Uitm xmahu ambik..herkkk...dalam kepale gua da pikir nk keje luar..bia 2 3 tahun nanti balik bawak Rxz sebijik seperti kebanyakan rakan gua....
lepas je plkn gua da rancang awal-awal sama Gaban membe gua...gua ejas mak gua beliau kasi gua keje lua...yes....gua nk pergi keje luar..terbayang da Rxz dalam kepala...jiwa muda..xbleh nak kate ape da...
lama jugak la gua dok kat nilai...gaban duk ngan abg dia..gua pon dok ngn abg gua...time2 membe-membe gua ramai keje sana..havoc la nilai tu ngan bdak-budak hilang punca ni...
satu hari jepon sahabat gua ajak masuk form6...lama jugak gua dok pikir....last-last gua balik jugak...sambung blaja...walaupon jiwa gua tgh memberontak mase2 nak keje...huh...

2 3 tahun berlalu...kejap je rasenyer...xsangka kata-kata ayah gua jadi kenyataan...sekarang gua dah dalam tahun 2 pengajian....kalau beliau masih hidup mesti beliau sgt bangga dengan gua...

*Allahyarham Abdul Mubin Bin Mohd Tahir..meninggal dunia pada 26 may 2007..AlFatihah..

nota cagu:-
aok-awak
koi-saya
kala-kalau
ter-tu

4 comments:

  1. teruskan perjuangan kamu sampai habis.. jadikan kenyataan kata2 ayah kamu..

    ReplyDelete
  2. wa...bagus2..ni la dul hendrix yg wa kenal..keep it up der..
    all the best!!

    ReplyDelete
  3. best la cite ko.. hehe..
    yg xthan gaban pun masuk dlam blog ko..
    upload la pic bbdak lepak kat seman corner..
    huhu

    ReplyDelete