Tuesday

musim exam..

Cuaca petang ni agak suram..Kadangkala kedengaran buruh berdentung di langit
tanda hari mahu hujan...kilat yang mengeluarkan cas eletrik beribu-ribu voltan kian rancak sambung menyambung...gua pandang langit..langit pandang gua....

Hari ni kertas pertama exam gua..ada 5 kertas kesemuanya..hebat dengan ideologinya tersendiri...

kena pergi awal nih jap lagi hujan pulak..bisik hati kecil gua...lekas gua bersiap...

macam biasa gua hidupkan moto..panas enjin lebih kurang bergerak ke lokasi dengan kelajuan superhero.....
sampai di pintu utama seperti selalu ada pak guard sedang mangawal..gua lalu sambil angkat tangan dan lontar senyuman lebih kurang...pakguard usha 'daring' sambil mengangkat penumbuk tanda tidak puas hati...gua memperlahankan kelajuan tanda protes...
berhenti di satu sudut...gua pergi kat pak guard tu kasi 'jet' kat dada sekali...dummm..lantai berdebu..kelihatan darah pekat mengalir dari mulutnya....
pak guard diam terduduk sambil menekap dadanya...
gua pandang sekeliling...semua orang diam macam takde ape yang berlaku...gua senyum sinis....
gua pergi dapatkan moto gua sambil membetulkan tali leher dan menepuk tangan membuang debu...

okeh gua tipu......

elok je gua lalu angkat kening lebih kurang....hati da berdebar nih..herr

sampai kt lokasi macam biasa la..lepak dulu tnggu pengawas exam panggil masuk..
xlama exam ni..dalam 40 minit je..tapi soalan boleh tahan terer la...
gua ingat kalau soalan macam budak upsr da tentu gua dapat A+ 5 bintang tanda 'rating'.....

40 minit..settle da 1 kertas....gua pun blah balik umah dalam hujan...

singgah kedai makan jap..perut agak lapar..bila lapar ni mula gua teringat kat kueh koci..keh3

malam semalam de seorang awek bagi gua kueh koci...perh...
gila sakan gua makan...inti durian plak tuh...
sedap ckit dari mak gua buat..tapi mak gua buat sedap banyak..haha..
jgn marah eh awek buat kuat koci2....
gua gurau je....nanti kalau buat gua nak lagi...keh2

gua nak citer lebih-lebih sal kuih nih pun gua xtahu jugak..yang gua tahu makan je..
tapi gua sempat la snap gambar kueh nih kalau lu orang xkenal la....




tangan awek yang buat rase dia lain macam sikit..keh3

No comments:

Post a Comment