Sunday

kerja keras..

Pancaran cahaya matahari terik menerjah mata gua...gua ubah posisi...keselesaan kurang...cuaca sudah panas rupenya..ptutla mood tido gua kurang..suam-suam kuku bak kate orang tu..
gua celik mate...matahri sudah condong ke barat menandakan hari sudah petang...
terlepas lagi pagi gua...malam tadi gua tido agak lewat kene kerja keras sikit sbab besok gua ada paper yang agak 'king'..di satu sudut bilik gua kelihatan lelaki sg. Petani sedang rancak membaca nota..di satu sudut yang lain kelihatan lelaki terengganu sedang khusyuk bermain dengan teknologi...gua gosok mate...
gua pergi ke balkoni menyedut udara yang kurang bervitamin..bercampur baur dengan gas-gas kurang sihat dari kenderaan awam...gua pandang langit..kelihatan berpusu-pusu helikopter menyesakkan ruang trafik di udara...sekali sekala kedengaran ngungan jet pejuang F4 melintas menjaga keamanan negara...

oh....

hari ni pilihanraya di Hulu Selangor patutla lain macam skit..baru gua teringat...mesti sesak dengan rakyat-rakyat yang hendak mengundi..mengidamkan janji-janji manis calon yang bertanding...pelbagai media membuat liputan..dari RTM hingga la HBO..semuanya ingin membuat laporan terkini...kaki-kaki kipas berusaha keras membuat kerja tiada langsung rasa ihklas dalam diri agak gua...hanya mengharapkan duit dan kepentingan...ada yang duduk di bilik aircond..ada yang duduk di blik menggunakan kipas industri sahaja...ada macam-macam...

gua geleng kepala...

lupakan pasal pilihanraya...gua mula risau akan paper yang akan gua ambik esok...
susah dia lain macam skit..tok guru gua kata la....tok guru gua ni hebat jugak...bab pertanian ni semua makanan dia je....
lu orang tak caye tengok sini..gua memang respek la kt dia..ilmu dia memang tinggi..lebih tinggi dari pokok kelapa...padan dengan usia..meniti senja..tapi semangat mengajar masih tegar...
susah nak cari orang mcm nih....

gua harap tok guru gua ni tak kedekut markah la sebab gua takot dapat jawab sipi-sipi je sok..keh3

No comments:

Post a Comment